Pokud chcete hned nakupovat, eshop najdete dole, hned pod tímto úvodním článkem Elektrokola Stevens 2019 – Lepší a levnější O kvalitách německých bicyklů Stevens není pochyb. Jde o prémiovou značku, která působí na nejnáročnějším západoevropském trhu již od počátků devadesátých let, tehdy jí založili dva nadšení cyklisté z Hamburku. V tomto severoněmeckém velkoměstě sídlí Stevens dodnes. Z osmdesáti procent se v Německu také montuje. S novým českým dovozcem Stevens úzce spolupracujeme mimo jiné na tvorbě prezentací testů bicklů Stevens a tak jsme rozšířili nabídku o další zajímavá kola. Novinky elektrokol Stevens 2019 Německá značka Stevens, ve snaze dostat co nejvíce kol k zákaznikovi a v boji s ostrou konkurencí, výrazně snížila maloobchodní ceny modelů 2019. Zároveň výrazně inovovala a tak se máme na co těšit. Stevens letos výrazně posílil ve vstupních modelech, mnoho prvků bylo převzato z elektrokol z vyšších řad, prakticky všechny rámy jsou už dnes velmi podobné, tím máme na mysli horská pevná elektrokola, u fullů se zas tak moc nezměnilo a jen se piluje, to co je úspěšné. Tam kde chyběl Bosch, je k dispozici a naopak jinde zase přibylo Shimano. Nabídka je tak pestřejší. Stevens rychle zareagoval na nové baterie Bosch v rámu, všechna kola mají také již ovládací displej na řídítkách v kompaktním provedení. V ostatních kategoriích je to podobné, elektrokola prostě mají zelenou E-City Modelová řada, určená především do měst a na asfalt výrazně posílila a nyní čítá 19 bicyklů, počítáme-li pánské i dámské verze. High-tech novinkou je jednozančně zcela nový model E-14 kombinující elektronicky řazený zadní náboj Rohloff a pohon Bosch. Vše je dokonale synchronizováno, Rohloff byl navržen přímo na Bosch, takže v současnosti se jedná o nejšpičkovější řešení pro danou kategorii. Hlavně na dlouhých výletech a kopcovitých úsecích je E-14 bezkonkurenční. Krom toho zde najdeme i modely s 11ti rychlostním nábojem Shimano, u dražších modelů jsou baterie integrované v rámech, k dispozici je Bosch i Shimano středový motor. Ona kategorie city je spíše určena pro velmi náročné cykloturisty E-Tour Začněme tím, co je pro Stevens neméně důležité, především v jeho působišti a to jsou turistická elektrokola, mezi Němci tolik oblíbená. My si pod slovem turistické často představíme něco, co by ten náš pravověrný cyklista nikdy nevzal do ruky, ale opak je pravdou, špičková turistická třída elektrokol strčí v mnoha zemích do kapsy i terénní ebiky. Stevens nazývá tuto řadu E-Tour, jedná se o nejpočetnější zastoupení modelů. Letos je u E-Tour hlavní novinkou Shimano, tedy pohon E6100. Až doposud bylo všech jedenadvacet modelů na motorech Bosch, nyní je jich čtyřiadvacet, protože přibyl nový stroj s názvem E-Bormio. Všechny tři modifikace budou mít stejný, výše zmíněný pohon. Připravena je dámská i pánská verze elektrokola s plnou výbavou a ještě k tomu varianta s nízkým nástupem. E-Cross Je sympatické, že v Německu to mají rozdělené jako my, Cross značí crossová, nebo někdo již píše počeštěný výraz krosová elektrokola. S cyklokrosem to nemá nic společného, to se používá v zámoří. Na rozdíl od elektrokol vyloženě turistických, přináší E-Cross sportovního ducha. Celá řada E-Cross nabízí velmi zajímavé stroje, pro českou krajinu jak stvořené. Pohony jsou komplet od Bosche a rámy vychází z ebiků Stevens, letošní novinkou je rozšíření top modelu E-8X na verzi Tour, doposud byla nabízena pouze v holé sportovní verzi. Nyní bude také ve vybavené variantě se světly, nosičem, blatníky atd, samozřejmě v panském i dámském rámu, jak to Stevens dělá všude. Řada E-Cross začíná na sedmdesáti tisících, pokud budete chtít ušetřit, dá se vybrat turističtější stroj z řady E-Tour, kde se začíná s cenovkou lehce nad padesáti tisíci korunami a to už konkuruje levnějším značkám E-Enduro Nová řada má zatím pouze dva zástupce, které ovšem nejsou novinkou, akorát se před tím neprezentovaly samostatně. Jedná se o technicky dokonalé ebiky, navržené pro opravdové enduro ježdění bez limitů. Pohon je Shimano a obě kola se liší především v použití elektronického řazení a ještě jedna podstatná věc, Stevens letos plošně zlevnil, v případě endura E-Sledge + ušetříte rovných deset tisíc a už vás nebudou bolet oči z červené barvy na rámu, protože jí nahradila decentní bílá. E-All mountain Pouze čtyři kousky má tahle skvadra velmi univerzálních fullů, minulou sezonu se ještě jednalo o řadu E-Fully. Od teďka se již all mountain stroje budou prezentovat samostatně. Základem je dvojice kol s pohony Shimano E-Whaka+ ES a E-Whaka+, opět je odlišuje elektronické řazení. Obě kola mají letos nový barevný design rámů. Již minulou sezonu Stevens rozšířil u svých fullů nabídku pohonů o Bosch, vznikl tak E-Pordoi +, velmi dobře poskládaný ebike s pružícími jednotkami Fox za relativně dobrý peníz. Letos E-Pordoi pokračuje v novém designu, s integrovanou baterií Bosch PoweTube. Vzhledově je to tak jiné kolo, více prostoru v rámu a megaoversize spodní trubka designu prospělo, nová je i výrazná červená barva. Cena je o pět tisíc méně, než u předchůdce, takhle bychom si evoluci u elektrokol představovali. Novinkou je ekonomická verze all mountain elektrokola s názvem E-Maverick+. Jedná se ten samý rám, co měl v sezoně 2018 E-Pordoi+, ovšem v tomto případě Fox nahradilo RST. E-Maverick+ stojí 91 tisíc. Rozdíl mezi oběma ebiky je tedy 13 tisíc, což není zase tolik, vzhledem k tomu co nabízí dražší modle navíc. E-Hardtail Nejprodávanější kategorie z hlediska českého trhu má také zajímavé novinky. Paleta nabídky je nyní bohatší o jednoho nového zástupce, model E-Tremalzo je dalším vstupním modelem, který se nemusí za nic stydět. Do vínku dostal Bosch Performance CX, baterii 500 Wh a mix devítirychlostního řazení Shimano Deore/ Alivio. Rám má již moderní konstrukci, kterou měl Stevens doposud jen na dražších modelech, uložení a zakrytování motoru speciálně navržené pro terénní ebiky, semiintegrovanou bateri atd. Stejně vypadají i ostatní elektrokola této modelové řady z pohledu rámů a pohonů. Stará koncepce levných ebiků rámů je pryč, nyní je vše unifikované do vyšší třídy. Výrazně se dotklo i celkově nejlevnějšího stroje řady E-Hardtail s názvem E-Wave. Od Tremalza ho odlišuje nižší kapacita baterie, jinak jde taktéž o špičkový ebike za dobré peníze, pořídíte ho za 62 390 Kč. Pohony Bosch zde vítězí poměrem 5:1 oproti Shimanu, ale je dobré, že je možnost alternativy. E-Hardtail lady Dámské ebiky jsou klonem těch pánských, takže zde se moc neexperimentuje, každý má svá specifika v geometrii atd, aby lépe vyhověl dámské anatomii. Změnilo se letos i tak hodně, původní barevnost nahradil decentní vzhled a rámy jsou stejné, jako ve vyšších řadách značky Stevens, s integrací baterií, modernější geometrií rámu i umístěním středového pohonu Bosch. Novinkové E-Tremalzo má nyní i dámskou verzi, stejně dobře vybavenou. Stejně tak vstupní model E-Wave je nyní mnohem atraktivnější v pánském i dámském provedení. Tahle dvojka bude horkým želízkem v ohni značky Stevens. Levnější E-Wave přijde na 62 390 Kč, dražší kolegyně E-Tremalzo má shodné díly až na baterku s větší kapacitou E- Hardtail tour Zcela nová kategorie má zatím dvě elektrokola. Jedná se de fakto o horskou devětadvacítku, vybavenou blatníky, světly a stojánkem a zamykáním, která je jinak zcela shodná s terénním strojem. Jeden model má Shimano a druhý Bosch. Uživateli budou asi bikeři, kteří potřebují zároveň bezpečné kolo na přesuny po asfaltu  V České republice jsou většinou přímo dostupná skladem elektrokola Stevens do terénu střední cenové kategorie, ostatní je na objednávku z německého skladu a je to vždy otázkou pár dnů. Pokud kolo zrovna není k mání, lze přesně zjistit dostupnost dopředu, Němci v tomto bývají hodně precizní. Elektrokola jsou již z Německa připravena a seřízena ve velkých kartonových krabicích. Samozřejmě abychom byli solidními prodejci, máte od nás garanční prohlídku zdarma, k některým kolům dárek (dá se domluvit i jiný dle vašich představ) a kompletní kolo se dá po domluvě i osobně dovézt, pokud by vám nevyhovovala přeprava poštou. Rádi vás k provozu elektrokola zaškolíme a vše ukážeme Fotografie elektrokol Stevens, foto M.Koukal
|
|